Blog
Written by bouwvakkersonline on 1 septembre 2019

Internet aan de basis van de mond-tot-mond reclame.

Mond-tot-mondreclame doet het in Vlaanderen nog steeds erg goed, dat is logisch, want mensen zijn nu éénmaal sociale wezens. Wat wel sterk veranderd is, is de manier waarop deze mond-aan-mondreclame tot stand is gekomen. De voedingsbodem waarop de mondelinge reclame geënt is, is van een totaal andere orde. Waar je vroeger puur menselijke contacten had als basis van het ontstaan van mondelinge reclame, aangevuld met krant, tijdschrift, tv en radio heb je nu het internet als HET medium waaruit mondelinge reclame zijn voeding haalt.

Wanneer men onderzoek doet naar de oorsprong van mondelinge reclame stellen we vaak vast dat de basis te vinden is bij online reclame; Instagrambeelden, facebookberichten, tweets,... de consument wordt er dagelijks mee geconfronteerd en ze nemen als maar toe in belang. Gezien de gemiddelde belg heel wat tijd doorbrengt in zijn digitale leefwereld is het logisch dat hij deze zaken ook communiceert met zijn gesprekspartners in de "echte" wereld. Het is dan ook als zelfstandig ondernemer van het grootste belang om op deze veranderende trend in te spelen.

Het is een must geworden om uw zaak te vertegenwoordigen op tal van sociale media en ook op deze media up to date te zijn, want weet dat deze digitale wereld snel veranderd. Ook de zoektocht naar een zelfstandig ondernemer begint vaak online, we leven tegenwoordig meer en meer in een wereld waar online reviews uw zaak kunnen maken of kraken, uw online bereik is van primordiaal belang om uw concurrentie voor te zijn.

Met bouwvakkersonline.be creëerden we een platform die de zelfstandige in de bouwsector hiervan probeert bewust te maken, we stellen de vakman op een persoonlijke en professionele manier voor op een eigen profiel, linken dit met instagram en coachen de ondernemer om hier actief op te posten. Naast de online ondersteuning bieden we tevens offline heel wat publiciteit, één van onze pijlers is de samenwerkingsverbanden met de vastgoedsector, daar is een brede basis om nieuw cliënteel te treffen voor de zelfstandig ondernemer in de bouwsector. Naast publiciteit in de vastgoedsector profileren wij ons ook op beurzen en netwerk organisaties. 

Cauwelier Diego, zaakvoerder